partner, radca prawny od 2001 r., rzecznik patentowy, certyfikowany mediator wpisana na listę Centrum Mediacji Krajowej Izby Radców Prawnych, Centrum Mediacji Konfederacji Lewiatan, mediator sądowy Sądów Okręgowych w Warszawie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku, specjalizuje się w prawach własności intelektualnej; świadczy pomoc prawną od ponad 20 lat.
Przez wiele lat związana z warszawskim biurem kancelarii prawnej Clifford Chance; prowadząca zajęcia dla aplikantów w OIRP w Warszawie; absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych – Instytutu Stosunków Międzynarodowych UW, Podyplomowego Studium Prawa Autorskiego, Wydawniczego i Prasowego Instytutu Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, British Centre for English and European Legal Studies – the British government Know-How Fund and Law Faculty Cambridge University, Szkoły Prawa Hiszpańskiego i Europejskiego Uniwersytetu de Castilla-La Mancha, studiów podyplomowych Uczelni Łazarskiego „Negocjacje i mediacje biznesowe”.
Doradza i reprezentuje klientów podczas negocjacji, prowadzi spory jako pełnomocnik i mediator w sprawach z zakresu własności przemysłowej: znaków towarowych, patentów, wzorów użytkowych i przemysłowych, praw autorskich i pokrewnych, zwalczania nieuczciwej konkurencji i naruszeń praw własności intelektualnej, prawnych aspektów komercjalizacji, B+R, zarządzania portfelem dóbr niematerialnych, ochrony prawnej marki, renomy, know-how, prywatności, innych dóbr osobistych, obrotu dobrami luksusowymi oraz z sektora produktów konsumenckich i FMCG; prawnych kwestii startup-ów, e-commerce, nowych technologii zwłaszcza w usługach finansowych (fintech), działalności prasowej i wydawniczej, branży kreatywnej, mediowej, telekomunikacji, danych osobowych, obsługi projektów informatycznych; prowadzi liczne szkolenia u przedsiębiorców i w administracji, w tym MSZ, MF, MON, NBP.
partner, radca prawny od 2001 r., wpisany na listę radców prawnych Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie pod numerem WA 4647; od 1994 r zajmuje się obsługą prawną specjalizując się w problematyce związanej z obsługą sektora informatycznego i teleinformatycznego.
Posiada długoletnie doświadczenie w zakresie sporządzania i negocjacji umów dotyczących wdrożeń, rozwoju, integracji i utrzymania rozwiązań informatycznych, zarówno w odniesieniu do oprogramowania jak i infrastruktury sprzętowej, obsłudze prawnej rozwoju i utrzymania systemów informatycznych, w tym m.in.: CRM, PRM, systemów bilingowych, systemów paszportyzacyjnych, hurtowni danych, portali.
Negocjuje umowy dotyczące budowy, rozbudowy i utrzymania centrum przetwarzania danych, umowy dotyczące zakupów i utrzymania infrastruktury sprzętowej i oprogramowania, umowy kolokacyjne; brał udział w kontraktowaniu usług rozwoju i utrzymania największego środowiska zintegrowanego w Polsce.
Wspiera przedsiębiorców zarówno na etapie zawierania umowy jak i podczas wykonywania umów, zarządzania zmianą, renegocjacją umów. Wieloletnie doświadczenie w tym obszarze oznacza nie tylko teoretyczną wiedzę ale przede wszystkim praktyczne i nieszablonowe podejście skierowane na szukanie możliwości rozwiązania pojawiających się problemów. Dzięki temu jest w stanie pracować zarówno dla zamawiających jak i dostawców IT.
rzecznik patentowy, słuchaczka studiów podyplomowych Corporate Governance, Risk and Compliance Management organizowanych przez SGH; absolwentka stacjonarnego prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego; uczestniczka wielu seminariów i kursów z zakresu własności intelektualnej: m.in. “Introduction to the European patent system”, “IP Course for Paralegals” “Roving Seminar”.
Zajmuje się prawnymi i biznesowymi aspektami własności przemysłowej, a także obsługą prawną podmiotów związanych z innowacjami, komercjalizacją i nowymi technologiami. Przygotowuje dokumenty i weryfikacje spraw dotyczących praw autorskich i pokrewnych, nieuczciwej reklamy, prawa komputerowego, ochrony wizerunku, ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, problematyki ochrony dóbr osobistych, prawa Internetu.
Specjalizuje się w ochronie i zarządzaniu prawami własności przemysłowej oraz aspektami compliance w działalności przedsiębiorców.
marketing i PR manager odpowiedzialna za budowanie i rozwijanie wizerunku marki, budowania świadomości, widoczności, wsparcia sprzedaży marki i portfolio produktów. Specjalizuje się w tworzeniu, rozwoju i wdrażaniu strategii marketingowych, PR, e-commerce 360ᵒ.
Zajmuje się analizą i raportowaniem danych rynkowych, trendów, badań marketingowych i informacji konsumenckich. W oparciu o dostępne dane wewnętrzne i zewnętrzne, obserwację wyników sprzedaży i działań konkurencji, adaptuje plany marketingowe, tworzy odpowiednie TG, persony, planuje customer journey.
Doradza w zakresie utrzymywania relacji z partnerami zewnętrznymi, przedstawicielami innych marek, influencerami, agencjami reklamowymi, dostawcami strategii e-commerce i domami mediowymi.
dyrektor obsługi kluczowych klientów, poprzednio Chief Commercial Officer Grupy IPG Mediabrands Polska, przez blisko 30 lat związana zawodowo z grupą IPG – najpierw na stanowisku Dyrektora Buyingu agencji reklamowej McCann Erickson, a po utworzeniu w 1999 roku Domu Mediowego Universal McCann na stanowisku członka zarządu spółki, a następnie wiceprezesa spółki. Współtworzyła pierwszą na polskim rynku grupę negocjacyjną Magna Global Polska i od samego początku jej funkcjonowania uczestniczyła w zarządzaniu tą spółką.
Zasiadała w zarządzie, a następnie w radzie nadzorczej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Była członkiem Komitetu Organizacyjnego pierwszego konkursu Innovation AD (dawniej Media Trendy). Uczestniczyła w pracach dialogu branżowego oraz znalazła się na liście ekspertów, którzy pracowali nad stworzeniem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej. Jest arbitrem Komisji Etyki Reklamy (KER) od początku istnienia Komisji.
Absolwentka Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, a także kursu „Leading Change and Organizational Renewal” na Harvard Business School w Bostonie. Brała udział w licznych seminariach prowadzonych przez Bigram SA, między innymi z profesorami: Robertem Cialdinim (perswazja i komunikacja), Rogerem Dawsonem i Wiliamem R. Ury (negocjacje). Z sukcesem negocjowała kontrakty reklamowe z mediami reprezentując największe budżety reklamowe na polskim rynku (m in. dla nast. marek: L’Oreal, Coca-Cola, General Motors, GSK, Nestle, Benckiser, Polkomtel, Allegro, PKO Bank Polski, Media Saturn i wielu innych).
W LGL zajmuje się obsługą kluczowych klientów wyznaczając standardy pracy oparte o partnerstwo i relacje.
Pomagamy budować silne marki, chronić wzory i rozwiązania techniczne zarówno w Polsce jak i za granicą, według różnych procedur. Doradzamy jak korzystać z praw autorskich i pokrewnych, chronić utwory, artystyczne wykonania, fonogramy, wideogramy czy prawa wydawców, realizować projekty informatyczne i oparte o nowe technologie. Prowadzimy spory i negocjacje, także w zakresie nieuczciwej konkurencji i naruszenia dóbr osobistych. Reprezentujemy inwestorów i sprzedających podczas transakcji i w procesie komercjalizacji, prowadzimy sukcesje firm rodzinnych.
LGL to trzy wzajemnie uzupełniające się obszary własności intelektualnej: wsparcie prawników w zakresie stosowania prawa własności intelektualnej, pomoc mediatorów w rozwiazywaniu sporów związanych z własnością intelektualną i doradztwo rzeczników patentowych w zakresie ochrony innowacyjnych rozwiązań dla biznesu opartego o wiedzę, kreację i technologie. Zajmujemy się wszystkimi aspektami własności intelektualnej z różnych dziedzin i branż. Wspieramy kompleksowo przedsiębiorców i twórców w ochronie i korzystaniu z potencjału własności intelektualnej.