Spis treści
Branża medialna i marketingowa
Świadczymy pomoc prawną zarówno na rzecz nadawców publicznych jak i nadawców koncesjonowanych, teleinformatycznych i operatorów. Dla dostawców usług medialnych mamy przygotowane pakiety obsługi doraźnej bądź stałej. Wiemy jakie wyzwania prawne wiążą się z działalnością radiową i telewizyjną a także ochroną i zarzadzaniem własnością intelektualną w działalności dostawców VOD i VSP.
Co robimy?
- doradztwo, analizy i opinie, weryfikacja umów
- przygotowujemy opinie prawne w zakresie ustawy o radiofonii i telewizji, w tym odnośnie praw i obowiązków nadawców, a także opinie w zakresie prawa prasowego, prawa autorskiego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- analizujemy i przygotowujemy umowy o produkcję telewizyjną i reklamową, umowy sponsorskie, umowy licencyjne,
- weryfikujemy treść wskazań sponsorskich, materiałów o charakterze lokowania produktu,
- doradzamy blogerom, vlogereom, influencerom, a także wydawcom w zakresie bezpiecznego prowadzenia działalności, w tym w zakresie ewentualnego obowiązku wpisu do wykazu dostawców VOD (audiowizualne usługi medialne na żądanie) i VSP (platformy udostępniania video),
- prowadzimy obsługę prawną działalności w zakresie zakupu powierzchni i czasu reklamowego w mediach
- reprezentacja w sporach i negocjacjach
- reprezentujemy nadawców telewizyjnych i radiowych oraz dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie wobec KRRiTV oraz Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej w postępowaniach koncesyjnych i dotyczących częstotliwości radiowych,
- prowadzimy postępowania o rejestrację czasopism w rejestrze sądów okręgowych,
- reprezentujemy nadawców, wydawców prasy i internetowych, producentów, podmioty świadczące audiowizualne usługi medialne na żądanie, platformy udostępniania video w umowach biznesowych, negocjacjach, sporach sądowych i postępowaniach administracyjnych,
- doradzamy na gruncie relacji z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami własności intelektualnej,
- reprezentujemy Klientów w sporach o naruszenie dóbr osobistych w mediach,
- pomagamy Klientom w przygotowaniu i kierowaniu sprostowań prasowych
Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
- na zespół norm stanowiących tzw. prawo mediów składają się zarówno przepisy o charakterze regulacyjnym, np. przepisy ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie funkcjonowania na rynku nadawców, jak i przepisy prawa prywatnego, w tym prawa chroniącego prawa własności intelektualnej, np. prawa autorskiego – posiadamy doświadczenie w ich praktycznym stosowaniu zarówno norm regulacyjnych jak i prawa autorskiego, prawa własności przemysłowej, prawa prasowego czy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- regulacje prawne i działania organów nadzoru nie omijają branży mediów Internetowych, w tym takich zdawałoby się, wolnych zawodów jak Influencer – kanał video może być uznany za usługę VOD podlegającą ustawie o radiofonii i telewizji, blog może potencjalnie spełniać kryteria prasy, a influencer współpracujący z markami będzie miał np. obowiązki prawne wynikające z zakazu kryptoreklamy – we wszystkich tych kwestiach jesteśmy w stanie skutecznie pomóc,
- zgodnie z art. 54 Konstytucji, każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. Wolność słowa jest także potwierdzona w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Zgodnie z jej art. 11 każdy ma prawo do wolności wypowiedzi. Prawo to obejmuje wolność posiadania poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei bez ingerencji władz publicznych i bez względu na granice państwowe. Szanuje się wolność i pluralizm mediów. Dla nas są to ważne wartości. Znaczna część spraw jakimi zajmujemy się, dotyczy zapewnienia wolności słowa, wolności i pluralizmu mediów,
- działalność mediów jest nierozerwalnie związana z eksploatacją własności intelektualnej; w obrocie prawami własności intelektualnej kluczowe znaczenie ma odpowiednie skonstruowanie umów oraz ich zawarcie w prawidłowej formie. Praca z takimi umowami stanowi nasza codzienność i stąd wynika nasze doświadczenie w ich przygotowaniu i negocjowaniu
- obsługa prawna podmiotów z branży mediów, marketingu i reklamy wymaga nie tylko znajomości regulacji prawnych ale także znajomości specyfiki branży, w tym typowych zobowiązań w zakresie umów oraz bieżących problemów regulacyjnych