Spis treści
Strategia zarządzania własnością intelektualną
Co robimy?
W ramach opracowywania strategii IP:
- wykonujemy audyt IP – ustalamy jakimi prawa własności intelektualnej dysponuje przedsiębiorstwo;
- przedstawiamy możliwości ochrony danych aktywów,
- ustalamy zakres zarejestrowanych praw własności intelektualnej przysługujących konkurentom,
- w oparciu o działania i plany klienta oraz wynik analizy rozpoznania działań konkurencji pomagamy ustalić, jakie projekty należy rozwijać, a których dalszy rozwój jest nie opłacalny,
- w zależności od zakresu i sposobów ochrony IP opracowujemy warianty dotyczące optymalnej komercjalizacji praw własności intelektualnej,
- dokonujemy wyceny poszczególnych praw własności intelektualnej i całych portfeli tych praw, a także doradzamy w zakresie ustalania opłat licencyjnych
Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
- mamy ponad 20 lat doświadczenia w doradztwie z zakresu własności intelektualnej,
- strategiczne podejście do ochrony swoich praw jeszcze przed rozpoczęciem działalności jest kluczowe aby móc zarejestrować „swój pomysł” a następnie go komercjalizować,
- strategia ochrony marki to ustalenie planu jak wejść bezpiecznie z nowym produktem czy usługą na rynek aby móc skupić się na dalszym rozwoju, unikając sytuacji, w które dojdzie do naruszenia czyjegoś znaku towarowego lub innego prawa własności intelektualnej,
- opracowanie strategii ochrony marki, a także innych praw własności intelektualnej, na których głównej mierze opierać się będzie planowana działalność już na początkowym etapie pozwala w przyszłości zaoszczędzić pieniądze oraz czas, a także uniknąć niepotrzebnych czynników, które będą odciągać przedsiębiorcę od najważniejszych działań skoncentrowanych na rozwoju biznesu,
- stratega zarządzania i ochrony IP pozwala na maksymalizację zysków z posiadanych praw własności intelektualnej oraz minimalizację ryzyk i strat w postaci konieczności wycofywania produktów z rynku, ich utylizacji oraz zapłaty odszkodowania,
- posiadamy specjalistyczną wiedzę i zaplecze w postaci zbudowanej sieci wyspecjalizowanych kancelarii nie tylko w Europie, ale i na świecie, co umożliwia opracowanie strategii zarządzania własnością intelektualną nie tylko w Polsce ale i na rynku unijny czy światowym