Spis treści
Szkolenia z własności intelektualnej
Dzielimy się wiedzą w zakresie własności intelektualnej organizując szkolenia otwarte – o ustandaryzowanym zakresie merytorycznym oraz szkolenia dedykowane (zamknięte) – planowane ściśle według potrzeb klientów, budowane w oparciu o zgłoszone wytyczne, uwzględniając specyfikę kulturową, doświadczenia i umiejętności pracowników oraz wspólnie określone cele.
Co robimy?
Proponujemy Klientom szkolenia z zakresu:
- ochrony praw autorskich,
- prawa autorskiego w Internecie,
- prawa autorskiego w sektorze finansowym,
- prawa autorskiego i praw pokrewnych dla pracowników instytucji kultury,
- program komputerowy jako utwór i inne warianty ochrony programu komputerowego,
- prawa autorskiego dla pracowników naukowych – zasady autocytowania współpracy z wydawcami,
- jak chronić pomysł,
- prawa własności przemysłowej (ochrony znaków towarowych, wzorów przemysłowych, wzorów użytkowych, wynalazków),
- nieuczciwych praktyk rynkowych ryzyk prawnych w reklamie,
- czynów nieuczciwej konkurencji,
- ochrony danych osobowych,
- prawa nowych technologii dla branży IT,
- prawa ochrony konkurencji w relacjach handlowych
Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
- Podczas szkolenia możesz dowiedzieć się m.in.:
- jaką formę muszą mieć umowy przenoszące prawa autorskie i jaki skutek dla Twojego biznesu ma niedochowanie tej formy,
- jaki typ twórczości podlega ochronie prawnej,
- tego, że własność intelektualna ma wpływ na zapisy księgowe Twojej firmy,
- tego, że istnieją formy legalnego korzystania z cudzej twórczości bez konieczności uzyskiwania zgody twórcy, a także, że inspiracja nie jest plagiatem,
- kiedy i dlaczego warto zarejestrować znak towarowy i jakie warunki powinien on spełniać, aby mógł być chroniony,
- czym jest know-how i jak go chronić,
- co możesz zrobić, gdy ktoś kopiuje Twoje produkty,
- jaką umowę powinieneś zawrzeć z kontrahentem, gdy dostarczasz rozwiązania IT w modelu SaaS, a jaką, gdy wdrażasz systemy w infrastrukturze Klienta
- …i wiele więcej,
- Prowadzimy szkolenia z zakresu własności intelektualnej skierowane do przedsiębiorców, twórców, wynalazców, innowatorów, jednostek badawczych, instytucji kultury, przedstawicieli branży IT,
- Szkolenia prowadzone są w formule dedykowanej i zawierają zakres informacji dostosowany do potrzeb danego przedsiębiorcy lub organizacji, z uwzględnieniem branży i sektora rynku, na którym działają słuchacze
indywidualne podejście do uczestników i problematyki
Aby szkolenie przyniosło zamierzony efekt – umiejętność praktycznego posługiwania się zagadnieniami będącymi przedmiotem szkolenia – konieczne jest indywidualne podejście do uczestników i problematyki, z jaką spotykają się lub będą spotykać się na co dzień. Dlatego za bardzo istotny element szkolenia uważamy rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczestników, usystematyzowanie zgłaszanych problemów i przygotowanie na ich bazie części praktycznej polegającej na pracy w mniejszych grupach.
przykłady z naszej praktyki zawodowej
Podczas szkoleń wykorzystujemy najciekawsze przykłady z naszej praktyki zawodowej, omawiamy sytuacje, które faktycznie miały miejsce, wykorzystujemy specjalnie w tym celu przygotowane teksty umów, regulaminów i innych dokumentów stosowanych przez osoby posługujące się zagadnieniami będącymi przedmiotem szkolenia.
sprawdzenie nabytej wiedzy
Ważnym elementem szkolenia jest też usystematyzowanie i sprawdzenie nabytej wiedzy, ale bez zbędnego stresu ze strony osób, czasami przecież po raz pierwszy stykających się z niektórymi zagadnieniami będącymi przedmiotem szkolenia Proponujemy, zatem „quiz zaliczeniowy” przeznaczony do samooceny oraz możliwość wyjaśnienia wątpliwości, tak bezpośrednio po zakończeniu szkolenia, jak i w kolejnych dniach po szkoleniu w formie pytań do osób prowadzących szkolenie.
4 etapy szkolenia
Przyjmując powyższe założenia proponujemy szkolenie składające się z 4 etapów:
Etap 1 – służący rozpoznaniu potrzeb uczestników szkolenia; poznanie potrzeb odbywa się podczas spotkania z niektórymi uczestnikami szkolenia
Etap 2 – pozwalający na zapoznanie uczestników z zagadnieniami będącymi przedmiotem szkolenia; prezentacja multimedialna poparta przykładami z praktyki
Etap 3 – polega na rozwiązywania przykładów z praktyki uczestników oraz pracy nad wzorami umów
Etap 4 – jest podsumowaniem szkolenia, okazją do sprawdzenia i usystematyzowania nabytej wiedzy, możliwością wyjaśnienia wątpliwości i otrzymania odpowiedzi na pytania pojawiające się w trakcie praktyki uczestników