Spis treści
Gry komputerowe, gamedev
Co robimy?
- wspieramy przedstawicieli z branży gamedev w zawieraniu umów wydawniczych, umów developerskich, umów dotyczących własności intelektualnej, umów dotyczących promowania dystrybucji gry,
- doradzamy uczestnikom gamedev hackathonów, jak bezpiecznie i skutecznie komercjalizować wspólny projekt,
- wspieramy start-upy gamingowe w procesach mających na celu pozyskanie dofinansowania na innowacje, w tym z zasobów PARP,
- sporządzamy opinie prawne dotyczące ochrony elementów gry komputerowej jako przedmiotu różnych prawa własności intelektualnej,
- opiniujemy pod względem prawnym scenariusze gry komputerowej i listy dialogowe
- opiniujemy możliwość wykorzystania w grze elementów inspirowanych lub zaczerpniętych np. z domeny publicznej, pop – kultury czy twórczości osób trzecich
Gamedev hackathon, a zarządzanie wspólnym prawem
Hackathon (maraton programistyczny) to wydarzenie, często o charakterze konkursu, podczas którego progamiści i inne osoby związane z branżą developerską zbierają się, aby wykonać w określonym czasie zadanie ogłoszone przez organizatora hackathonu. Najlepsi mogą zdobyć ciekawą pracę, zaprezentować swoje umiejętności, pozyskać sponsorów dla swojego projektu, czy skomercjalizować go. W branży gamedev hackathon (lub game jam) to zawody w tworzeniu gry. Uczestnicy, często w zespołach tworzą grę na określony temat.
W przypadku, gdy kilka osób wspólnie stworzy dzieło objęte prawem autorskim lub innym prawem własności intelektualnej, stają się współtwórcami. Wszystkim na zasadzie wspólności przysługuje praw autorskie do tej samej gry. Taki stan wymaga porozumienia między twórcami w zakresie rozporządzania wspólnym dziełem. Na etapie komercjalizacji, co do zasady wszyscy muszą być stroną umowy z inwestorem, czy wydawcą.